08/07/24

Kiszona kapusta na refluks

 

A było to w zimę.... zacznę jak w bajce...

Męczyła mnie zgaga, refluks, nadkwaśność, kwasy podchodziły do gardła, nic mi nie pomagało albo na krótko, myślałem, że się wykończę.

Dostałam od lekarza żel na zobojętnienie kwasów w żołądku, ale to nie było to, jak łyknęłam tę pastę, to tak jakbym młotkiem dostała w żołądek.

Chciało mi się pić coś kwaśnegoAle kwaśne jak ja mam pić, przecież i tak w żołądku mam sam kwas ???

Kwaśny sok ??? Wykończę się …



Zaryzykowałam i spróbowałam soku z kiszonej kapusty własnej roboty, zaczęłam go pić ze strachem ale systematycznie.

Po tygodniu zorientowałam się, że wszystkie objawy uspokoiły się, przestała mnie męczyć refluks, zgaga, nadkwaśność, podchodzenie do gardła...

Przez całą zimę piłam ten sok z kapusty i przeszło wszystko, żołądek się uspokoił.

Jestem zdziwiona, kwaśne wyleczyłam kwaśnym ???

Piłam 100 ml codziennie.


A że jeszcze miałam kiszone buraczki, to jak skończył się sok z kapusty piłam ten sok kiszony z buraków.

Podejrzewam, że wszystkie warzywa kiszone by pomogły.

Woda z cytryną nie pomagała, nie wiem dlaczego.

Obecnie teraz latem piję maślankę własnej roboty robioną z mleka krowiego, które kupuję na rynku.

Czasami wypiję szklankę, czasami 0,5 l, same zsiadłe mleko albo z owocami i jest ok.

 

Nie polecam kapusty kiszonej ze sklepu, nie polecam mleka ze sklepu.


Jak zrobić, zakisić kapustę na szybko i żeby było dużo soku.


Składniki:

 - kapusta ok. 1,5 kg

 - 2 średnie marchewki tarkuję

 - 2 łyżki stołowe kminku

 - 1 łyżka stołowa soli kłodawskiej na 1 l wody

Następnym razem dodasz soli wg własnego smaku

 

Najlepiej jak kapusta jest zeszłoroczna, bo jest lipiec, ale nie wiem czy taką dostaniesz.

Jeżeli młoda, to trzeba szukać już taką starszą.

 


Wykonanie:


- Ok. 2,5 l wody gotuję, studzę, solę, 1 łyżka na 1 l.

- Siekam drobno kapustę na  wiórki.

- Marchewki tarkuję.

 

Mam takie większe szklane słoiki prawie 4,5 l.

Wrzucam wszystko do słoika, czyli marchew, kapustę pokrojoną i kminek.


Dolewam do słoika wodę przegotowaną, ostudzoną, posoloną.

Zakręcam słoik nie za mocno, raczej lekko.

 


Tutaj wersja z kapustą pekińską i brokułami




Wersja z czerwoną kapustą




Codziennie długą łyżką mieszam rano i wieczorem.

A czasami jak kapusta zaczyna się podnosić do góry, bo zaczyna się fermentacja i gazy odchodzą, to zamieszam dodatkowo w dzień tak, by kapusta była cały czas pod wodą.

 

I to wszystko.

Mniej więcej po 3 dniach powinna ruszyć fermentacja, a w pozostałe dni próbuję, kiedy się ukisi. Czasami zjem kapustę zanim się ukisi do końca :-)))))

 

Im wyższe temperatury na zewnątrz tym szybciej się ukisi.

 

Ja wypijałam codziennie 100 ml, ze względu na sól tak mało, ale mnie wystarczyło,  tak mało a pomogło.

Sok wypiłam, kapustę zjadłam ze smakiem.

 

Czy pomoże Tobie na refluks, nie wiem, 

ale mi wyleczyło żołądek, pomogło i dzięki ci Boże, bo  taki refluks może zamęczyć człowieka.


Przyjrzyj się swojej diecie, ja zrezygnowałam z cukru, słodyczy, czasami bardzo rzadko coś skubnę, bo to okazało się że mi najbardziej  szkodziło.

Niektóre kawy szkodzą, nie piję nic ze sklepu typu butelki plastykowe, itd. itp...

Ale to już inna historia...


Zdrowia Wszystkim życzę !!!

 


Linki do kiszonej kapusty:


11 komentarzy:

  1. Uwielbiam kiszoną kapustę oraz wodę z niej, pamiętam czasy, kiedy byłam u cioci i deptałam ją

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytając ten post, aż dostałam ślinotoku i strasznej ochoty na kiszoną kapustę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naturalne sposoby dają radę. Czasem są nawet skuteczniejsze od leków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie niestety kapusta kiszona nie służy...czasami wypije szklaneczkę soku i to wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wędrówki po kuchni15 lipca, 2024

    Uwielbiam i robię co roku. Taka swojska jest najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem warto zaryzykować...;o)

    OdpowiedzUsuń
  7. Od wielu lat sama kiszę kapustę i ogórki. Wszystko co swoje jest najlepsze.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Często piję sok z kapusty, bardzo go lubię

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł, żeby ukisić kapustę z brokułem !

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuje za przypomnienie! Już zapomniałam jak cenna jest ta kapusta dla naszego organizmamu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Naturalne sposoby zawsze są u mnie na pierwszym miejscu. Czasem na prawdę wystarczy tylko to. Angela

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...