20/11/23

Kiszenie kapusty

 

Siedzi człowiek w domu, bo zimno. 

Zimno, bo zima idzie.

Nie lubię zimy i już.

Nudno.

Co by tu wymyśleć?

Dużo czasu, więc jest okazja  zadbać o siebie i zrobić kiszonki.

Podstawowa kiszonka to kiszonka z kapusty.


A przy okazji skoro głowa wolna zapisałam się na grupę Planeta Soni.

Bardzo ciekawe, bardzo i prowadząca tę grupę Sonia jest niesamowita.

Słucham Soni i kiszę kapustę.

2 w 1

Ale o Soni innym razem może....


Zrobił mi się ogólny bałagan


Pakuję kapustę z marchewką do słoików
Z kminkiem oczywiście



A to jest urządzenie do szatkowania kapusty
i wszystkiego, co chcemy pokroić w dużej ilości.

Kupiłam dobre parę lat temu i nie wiem, ile teraz kosztuje, ale raczej drogie było.
Ostre jak skalpel chirurga i naprawdę trzeba uważać, żeby sobie czegoś nie obciąć.
Stal chirurgiczna autentyczna.
Nie pozwalam nikomu używać i sama jestem ostrożna.
Tnie wszystko niesamowicie.
Oszczędza bardzo dużo czasu.



Zszatkowane cienko, tak jak lubię i krótkie wióry.
Możliwości jest kilka.


A tutaj mamy bigos.
To co zostało z kapusty i marchewki.
Mniam, pyszne :-)




SMACZNEGO  wszystkim życzę ! :-)



26 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszelkie kiszonki, mają moc witamin :) Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kiszonki, ale zimy też nie lubię..

    OdpowiedzUsuń
  3. oj, do kiszonek to nikt mnie nie przekona, jeść nie przepadam, a robienie ich to już zupełnie nie moja bajka ... ale może kiedyś i mnie to "dopadnie" - nigdy nie mów nigdy

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię zimę, bo ja tak naprawdę, lubię wszystkie pory roku i doceniam ich różnorodność. I kiszonki też lubię! O każdej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA tez! Kazda pora roku ma swoje zalety. A kiszonki - zawsze!

      Usuń
  5. Ale będą pyszności! Fajnie będzie tak w zimie wyciągnąć z piwnicy taki słoiczek. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Własna kapusta kiszona to jest to. W sklepach właściwie trudno kupić taką bez dodatku octu. Gosia B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TAk, domowa jest najlepsza i najzdrowsza :)

      Usuń
  7. też w tym roku robiłam. Uwielbiam kiszona kapustę, szczegolnie do rybki

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wyobrażam sobie zimy bez swojej kapusty kiszonej. Zawsze dodaję marchewkę, ziarnko czosnku, kminek i liść laurowy. Ze swojej kapusty kiszonej surówka obłędna.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czyli teraz dzieci się nie nudzą, bo kiszą kapustę...;o)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiszonek chce zakazać Unia..., ale my jako Polacy raczej nie ulegniemy. Świetnie wpływają na florę, ja osobiście uwielbiam i często się u mnie pojawiają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś podobnego???? Przecież na Facebooku są specjalne grupy, które robią octy i kiszonki różnego rodzaju... zgroza...

      Usuń
  11. W tym roku też robiliśmy kiszoną kapustę z marchewką.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaka dalas mi ochote na kiszona kapuste!!! I nas bigos tez :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiszenie kapusty to jest super pomysł na jesienny czas. Uwielbiam włąsną.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już od lat uwielbiam zajadać kiszoną kapustę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też nie lubię zimy nudzić sie nie nudzę ale zimno brrrr...

    OdpowiedzUsuń
  16. Własna kapusta, szczególnie do bigosu, to prawdziwy rarytas. Gosia B.

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja mama ma praktycznie ten sam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc z całą pewnością się sprawdza.

      Usuń
  18. Jak byłam mała to zawsze taką mieliśmy w domu :) / Wiktoria

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam kiszona kapustę i zrobiłaś mi olbrzymiego smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiszonki sa bardzo zdrowe dlatego i ja często je robię:) Monika F

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam wszelkie kiszonki, moje ostatnie odkrycie to marchewka po koreańsku. Ale kapusta też na zimę musi być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, próbowałam tylko rzodkwi, marchewka brzmi ciekawie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...