02/09/19

Czy warto mieć ogródek przydomowy ?


Kto z Was ma taki ogródek przydomowy, a chociaż na balkonie, oknie parę doniczek ?

Warto mieć jakikolwiek ogródek. Wychodzisz z domu, skubiesz garść zieleni lub wyrywasz marchewki albo obrywasz własne ogóreczki... 
Pyyycha niesamowita i radość patrzeć jak coś rośnie na twoich oczach i daje plon, który możesz spokojnie zjeść, bo wiesz, co jesz.




Gotowana fasolka szparagowa daje zupełnie inny kolor wody i zapach, kiedy jest własnej produkcji. Sprawdziłam wiele razy kupując fasolkę w różnych miejscach i zawsze wygrywała ta domowa. Ta urosła na krzewie, bo jest pnąca, a krzew podejrzewam, że bo będzie leszczyna. Wyrosły dwa takie. Zostawiłam. Zdumiona patrzałam, co to za owoce rosną na tym krzewie, a to fasolka fioletowa :-)))



Codzienny spacer na śniadanie i można zjeść patisony na surowo, prosto z krzaka, za chwileczkę będzie ich zdecydowanie więcej, bo roślina kwitnie jak szalona :)



A to poniżej jest topinambur, roślina, której można jeść bulwy. Smakują jak lekko słodkie ziemniaki. W zeszłym roku już jedliśmy pierwsze plony, większość jest posadzona w innym miejscu.
.

Wszystkim wam życzę posiadania własnych ogródków, mogą być mini, taki jak mój.
Może być nawet w doniczce, ale posadź jakąś roślinę.


krystynabozenna





Zapraszam do nowej grupyPromujemy Fanpage, Instagram i Blogi ...


A kto jeszcze nie zna  grupy Promujemy Blogi  , to też zapraszam :-)







44 komentarze:

  1. Mam miejsce na jedna grządkę. Doradź co sadzić! Mało wymagające i będzie mieć tam dużo słońca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanowię się i dam odpowiedź
      i chyba zrobię wpis na ten temat,
      bo posadzić warto nawet niewielkie ilości.

      Usuń
    2. Pomidory!!

      Usuń
  2. Posadziłam- pelargonie. Niestety nawet one nie wytrzymały tych upałów. Na przyszły rok posadzę kaktusy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie przelałąś ich wodą w trosce, żeby nie uschły ?

      Usuń
  3. Zawsze chciałam miec własny dom z ogródkiem.
    Urodziłam się na wsi,ogródek był, warzywa były świeże i swojskie.Porzeczki i agrest najlepiej smakowały z krzaka. W wazonie zawsze stały kwiaty z ogrodu.
    Można tam odpocząc i popracowac.Same zalety!!
    Pozdrawiam-)
    Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sięz Tobą, ja bym najchętniej wróciła na wieś,
      ale: To se ne wrati, jak mówią Bracia Czesi :-)

      Usuń
  4. Ja bym chciała taki ogródek 😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewnie, że warto. Ja nie mam zbyt wielkiego ogrodu, ale hoduję co się da. Swoje warzywa to swoje i są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  6. to fakt, nie ma jak własne warzywa/owoce - własne mają smak, nie to co zakupione w supermarkecie. Tylko, że z ogródkiem to sporo roboty ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie umiem, nie znam się, nie lubię, ale lubię jak ma ktoś z rodziny lub znajomych ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. chociaż bardzo bym chciała umieć i lubić, jest to na pewno żmudna praca

    OdpowiedzUsuń
  9. Choć nie mam talentu do ogródka, to jednak coś mi tam zawsze wyrośnie z tych ziarenek czy sadzonek. Jaka radość jak coś tam się pojawi do zjedzenia. Zdecydowanie warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam, ile to radości jak coś można własnego zjeść :-)

      Usuń
  10. Bardzo bym chciała mieć taki ogródek niestety nie mam gdzie :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo chciałabym mieć ogródek, jednak mieszkam w bloku i niestety nie mam możliwości, aby go mieć... na balkonie mam parę kwiatków i tyle...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto spróbować coś jednak na balkonie dla wąłsnej satysfakcji. :-)

      Usuń
  12. U mnie pod blokiem nie ma takiej szansy. Po każdym weekendzie wala się pełno śmieci, od butelek, po resztki po jedzeniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod blokiem nie, masz rację , ale na parapecie doniczki ?

      Usuń
  13. U nas na balkonach królują zioła, zupełnie inny aromat i smak niż te suszone. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, fajny pomysł, smak i zapach na pewno jest zupełnie inny :-)

      Usuń
  14. MIeć warto tylko nie każdy na taki ogródek może sobie pozwolić

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie ogródki są na prawdę wspaniałe. Swoja żywność, wiesz co masz.

    Julek co się stało, że post pojawił się na blogerze? woow ??!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wyobrażam sobie życia bez mojego przydomowego ogrodu, daje mi on tyle siły, tyle spokoju, dzięki niemu mogę czerpać pozytywne i piękne emocje. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Gorzej, jak mieszka się w bloku ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ogródki i balkony jak najbardziej w zieleni i kwiatach. Warzywa niekoniecznie, może jestem za leniwa?

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj tak, nic tak nie cieszy jak własny pomidor czy ogórek do śniadania :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja nie mam ręki do roślin,w iec to rozrywka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam ogródki, chociaż tu gdzie obecnie mieszkam swojego nie mam niestety. ZA to jest u moich rodziców, niewielki ale jest i u babci trochę większy. Zgodzę się z tym, że takie warzywko wyhodowane samemu jest o wiele lepsze. Wychowałam się właśnie na takich warzywach. Nawet nie wiedziałam że istnieje fioletowa fasola :)
    :Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oczywiście, że warto, tylko aby był ładny wymaga to dużo pracy

    OdpowiedzUsuń
  23. U nas tylko ziółka i cebulka zielona :)

    OdpowiedzUsuń
  24. na penwo warto! ja się przeprowadzam i nie będę mieć teraz takiej możliwośći

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz rację, nic nie przebije warzyw z własnego ogrodu. U mnie w tym roku fasolka nie zaszalała, a mam kilka odmian, fioletową też, za to ogórki i pomidory mogę zrywać koszami;)
    Pozdrawiam Krysiu:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jasne, że warto - chociażby na balkonie!

    OdpowiedzUsuń
  27. nie wiedziałam że można je wykorzystywać. a własny ogródek mamy :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Moim ulubieńcem jest topinambur, nie dość że pięknie kwitnie, to jeszcze jest smaczny. Uwielbiam czipsy z topinamburu do zupy z selera, albo w curry, zresztą surowy też jest pyszny. To chyba moje ulubione warzywo. Nie mam jeszcze swojego warzywnika, mimo miejsca, jakoś poległam w tym roku, ale na szczęście moi rodzice mają swoje warzywa 😉

    OdpowiedzUsuń
  29. Zawsze się zastanawiam co zrobić z chwastami, a tu proszę.

    OdpowiedzUsuń
  30. o tak! z własnego ogródka najlepsze, a na dodatek zdrowe!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...