29/08/19

Miasto umarłych



Zaskoczyła mnie ostatnio śmierć znajomej,
byłam przekonana, że wyzdrowiała,
a ona niestety  zmarła...

Rak, mam wrażenie, że to ostatnio najczęstsza przyczyna śmierci.
Pojechaliśmy na pogrzeb, który odbył się na Cmentarzu Dębica.

Tak patrząc na tę ilość grobów przyszło mi do głowy,
że to już jest porządne miasto, ponad 30 tys. pochowanych ludzi...



Cmentarz jest położony na wzgórzach i droga , 
która do niego prowadzi  też jest to pod górkę to z górki.




Następne tereny , które pozostawiono na groby dla ludzi.




Coraz więcej ludzi korzysta z tej formy pochówku.








Smutna uroczystość, niby każdy wie, że nie jest wieczny,
ale takie chwile uświadamiają bardziej o krótkości naszego życia....



Autor : KBB




8 komentarzy:

  1. No cóż, nawet 100 lat życia to tylko chwila, a tej setki mało kto dożywa.
    W Trójmieście tez jest cmentarz "górski", bo usytuowany na zboczu wzgórza.Postęp medycyny spowodował wzrost liczby ludności to i automatycznie przybywa liczba zmarłych.Myślę, że z czasem wszyscy zmarli będą podlegali kremacji, bo jednak groby urnowe zdecydowanie zajmują mniej miejsca.
    W moim odczuciu to naprawdę nie jest istotne jaki kto ma grób- ważne by miał zawsze miejsce w naszej pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przykro mi z powodu śmierci bliskiej znajomej. Cmentarze usytuowane na górkach mają piękne położenie. Wyobrażam sobie jak pięknie wyglądają rozświetl;one w święto zmarłych. Nie wiem tylko czy to praktyczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi przykro z powodu śmierci bliskiej osoby.. Natomiast sam cmentarz wygląda bardzo ładnie i estetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mam choruje na rak wiec uczymy się doceniać każdy dzień.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kruche jest życie człowieka. Cmentarze zawsze mnie w pewien sposób zaskakują, gdyż po prwdzie są dla ... żywych. Zmarłym jest to już obojętne. Moi bliscy wiedzą, że nie chcę mieć grobu. Mogą mnie rozsypać po łące lub posadzić jabłoń.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie, ludzie na co dzień pędzą nie wiadomo za czym, nie zdając sobie sprawy, że może to zbędne, niepotrzebne, trzeba przystanąć, zastanowić się czy to wszystko ma sens, zadbać o swoje zdrowie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Dlatego trzeba żyć pięknie, bowiem nigdy nie wiadomo, kiedy nić życia zostanie przerwana, a kiedyś zostanie... Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio czytałam że na ziemi żyło już ponad 100miliardów ludzi, z czego obecnie żyje zaledwie 7% (7mld). To chyba całkiem sporo

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...