14/10/24

Maliny


Taka historia, jak to z ludźmi bywa :-)

Zamówiła u mnie sadzonki tej mojej własnej ulubionej maliny znajoma i jak to bywa ze znajomymi po wykopaniu sadzonek z gołego korzeni odmówiła, bo coś tam coś tam.....hmmmm .... uwielbiam takich ludzi...

Zakopcowałam te sadzonki i czekają na kogoś innego bardziej odpowiedzialnego i kochającego dobre maliny.



Tak wyglądały maliny po przygotowaniu do wykopania.


Tak wyglądała ostatnia wykopywana sadzonka, do posadzenia powinna być jeszcze odrobinę krótsza.


A tak je zakopcowałam, do przechowania dla osoby chętnej na te sadzonki malin.


Wszystkie rośliny w moim ogródku są prowadzone 

zgodnie z zasadami Kalendarza biodynamicznego Marii Thun

 


Mam specjalną starą odmianę, która ma chyba ze 100 lat.

Przekazywana z pokolenia na pokolenie.

Zabrana ze starego ogrodu...


Zalety tej odmiany:

  1. Owocuje co roku.
  2. Wymaga mało podlewania.
  3. Nie jest kłująca.
  4. Nie rozchodzi się po ogródku, a jeżeli to niewiele.
  5. Rozrasta się w miejscu.
  6. Co roku przybywają nowe gałązki jedna obok drugiej.


Wady:

Nie lubi ostrych upałów.


Kocham maliny.

Jest to mój najbardziej ulubiony owoc.

W tym roku było ich trochę mniej z powodu suszy.

Ale i tak zrobiłam trochę słoiczków na zimę.

I jedliśmy je codziennie.





Sernik na zimno z malinami jedzony latem, mój ulubiony, pycha ....


Najnowszy pomysł na końcówkę malin jesienią

Kisiel malinowy,  pycha ....




Smacznego malinowego! 






7 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie napisane dzieki za te informacje:) Taz kocham Malinki:)
    Monika F

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pewna, że ktoś się znajdzie, zobaczysz 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisane . Uwielbiam malinki

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też uwielbiam maliny! Nie ma to jak malinka prosto z krzaczka 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Wychodzi na to, że są ludzie, na których polegać nie można.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę Ci takich wspaniałych malin 😍

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś mówili: "u mnie słowo droższe od pieniędzy" mam ważenie że dziś mniej osób ceni swoje słowa

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...