25/10/24

Jeżyny

 

W tym roku jeżyny obrodziły niesamowicie...

W tym małym ogródku zebrałam prawie 30 kg.

Widocznie odpowiadają im warunki albo ogrodniczka taka genialna :-)))

Pochwalę siebie, a co... :-) 








Zrobiłam z nich 
dżemy, 
soki, gęste 
i mniej gęste... pycha...


Mam starą odmianę , która parę lat temu została zabrana  z likwidowanej działki.
Jest niesamowita.
Bardzo łatwo się ukorzenia.
Podejrzewam, że nawet posadzone zimą ukorzenią się i będę pięknie rosły.

Jak ją posadziłam?


A wzięłam wsadziłam pocięte gałązki do ziemi i po prostu przyjęły się i urosły...????!
Byłam bardzo zdziwiona.
Pięknie owocują co roku.
Ładny ciemny kolor bez udziwnień.

Jak ktoś ma ochotę zapraszam, zamówić, przygotuję, sadzonki, do odbioru na wiosnę.
Pisać w komentarzach, skontaktuję się.


Tak wyglądają krzaki jeżyn, druga część podobnej długości jest za domem.





Niewiele krzaków, a wydajność niesamowita...
A w tym miejscu będę budować z krzaków jeżyn jadalny żywopłot :-)




5 komentarzy:

  1. Poziomki i jeżyny to jedne z moich najbardziej ulubionych owoców, zwłaszcza jak zbierane bezpośrednio z rośliny. Mega zbiór jeżyn. Izabela Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba tez muszę rozmnożyć moją. Czy na jesień ścinasz pędy czy zostawiasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosłownie nic nie robię... Jak opadną liście wycinam suche gałęzie. Ta jeżyna sama się reguluje, na nowych pędach owocuje, zostawia te, które w jakiś sposób będą owocowały w przyszłym roku. Stare usychają. Nie wszystkie. Nie wnikam, dlaczego tak się dzieje, nie ruszam, bo tak jest lepiej.

      Usuń
  3. WoW 30 kg to sporo, przetwory też można sprzedać, na prezenty i zjeść że smakuem

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym roku nie miałam wielkiego zbioru ostrężyn ponieważ kwietniowe przymrozki zniszczyły te wcześniej kwitnące kwiatostany. Tez bardzo lubię ich owoce.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...