15/06/22

Jarmuż spikowany

 

Pikowanie...

Pikować można też samolotem, ale ja zrobiłam ostre tempo i popikowałam cały jarmuż, który w tym roku hojnie wysiałam do pojemnika :-)))

Z tego wszystkiego nie zrobiłam zdjęć, jak pięknie te roślinki wyglądały przed pikowaniem. A udały się wyjątkowo zdrowe i duże.

Zaparłam się, że koniecznie muszę mieć jarmuż w tym roku i sprawdzę, co mi wyjdzie z tych moich starań. 

Jeżeli nie dopadną go jego wrogowie: bielinek kapustnik, mszyca kapuściana i mączlik warzywny. Są to główni wrogowie jarmuża, ale zobaczymy, zobaczymy :-) 



Odmiana fioletowa, ale na razie rośnie na zielono.


Odmiana zielona


Pomysł na jarmuż wziął mi się stąd, że zawiera najwięcej luteiny ze wszystkich warzyw i we właściwych proporcjach do innych składników mających wpływ na wzrok, a że człowiek siedzi w czasach dzisiejszych długo przed komputerem, to powinien jeść właśnie jarmuż.

Nie trzeba go jeść na kilogramy, ale warto włączyć do swojej codziennej diety w miarę systematycznie.

Jak się przyjrzeć dokładniej, jarmuż zawiera bardzo dużo dobroci i stawiany jest na szczycie piramidy żywieniowej w różnych układach.




30 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam o tym że zawiera dużo luteiny. Słyszałam że można robić chipsy z jarmużu

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubie jarmuz :) dodaje go czesto do koktajlow :D lub salatki :) pycha. nie wyhodowalamnigdy swojego jednak

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię jarmuż, czasami dodaję go nawet do zupy jarzynowej. Podsmażam też z czosnkiem na maśle....

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo, nie wiedziałam, że jarmuż ma aż tyle własności odżywczych. Muszę pomyśleć!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, u mnie w domu mama zajmuje się różnymi sadzonkami w ogródku, podam jej pomysł zasadzenia jarmużu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają zachęcająco. Trzymam kciuki, żeby żadne szkodniki im nie zaszkodziły.

    OdpowiedzUsuń
  7. Paulina Kwiatkowska15 czerwca, 2022

    Widzę, że uprawa idzie pełną parą, super! Trzymam kciuki za powodzenie hodowli jarmużu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Recenzje Kiti15 czerwca, 2022

    Masz rację, siedząc przed komputerem wzrok mocno kuleje. Na szczęście dowiedziałam się o jarmużu, muszę koniecznie wzbogacić o niego swoją dietę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Recenzje Kiti15 czerwca, 2022

    Nie da się ukryć, że czas spędzony przed komputerem się wydłuża.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niewątpliwie warto wprowadzić jarmuż do swojej codziennej diety.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiedziałam, że jarmuż ma aż tyle pozytywnych właściwości. Nie pamiętam w sumie czy kiedykolwiek go jadłam, jeśli już to chyba dawno temu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jakoś nie kojarzę bym już go jadła.

      Usuń
  12. Pięknie to u Ciebie wygląda, w tym roku nie siałam jarmuży, ale w zeszłym pięknie wyglądał, a jak smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki ogrod to swietna sprawa, szkoda, ze nie kazdemu dana ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie jarmuż trafia do koktajlu albo mixu sałat 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz częściej jest właśnie w tej roli wykorzystywany.

      Usuń
  15. Fajne sadzonki , fajnie mieć własne warzywa 😀

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja jeszcze nigdy nie jadłam jarmużu :) Uwielbiam mieć swoje warzywa i owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wiem, że jarmuż jest zdrowy. Niestety, sama niezbyt za nim przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jarmuż uwielbiam, choć odnoszę wrażenie, że u nas wciąż mało popularny, a raczej zapomniany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę tak, trzymam kciuki, żeby czas jego potęgi nadszedł.

      Usuń
  19. Moja siostra go jada nagminnie, ja jeszcze go nie kosztowałam - muszę to w końcu zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnie mieć takie uprawy we własnym ogródku - ja natomiast jestem skazana na kupione w markecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam wrazenie, ze ogrod to Twoja pasja : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też odnoszę takie wrażenie, ale to super.

      Usuń
  22. W moim ogródku nigdy nie było jarmużu, nie pamiętam też czy kiedykolwiek go jadłam

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam wątpliwości, czy na pierwszym zdjęciu jest jarmuż. Od lat sieję różne odmiany, także fioletową i wygląda zupełnie inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  24. Warto sięgać po zdrowe zielone rozwiązania, nasze ciała będą nam wdzięczne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno właśnie tak się stanie.

      Usuń
  25. Piękna idea i super sadzonki. Będzie bardzo zdrowo i pysznie. Trzymam kciuki za udane plony.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...