30/06/22

Jarmuż - sadzonki



Dlaczego tak uparłam się na jarmuż?
Ze względu na wzrok.

Używasz komputera i telefonu komórkowego?
Zadbaj o zawartość luteiny w Twoim pożywieniu.


Luteina pochodzi przede wszystkim z roślin zielonych i najwyższą zawartość ma jarmuż ok. 39 mg/100g. Jest niepodzielnie na 1 miejscu, bo  na drugim jest szpinak, który ma ok. 11 mg.

Co jeszcze jest ważne w jarmużu?

  1. Prawidłowy stosunek luteiny do zeaksantyny wynosi 5:1, 
  2. czyli jeżeli zawartość luteiny jest  w jarmużu ok. 40mg/100g,
  3. to ilość zeaksantyny powinna wynosić 8mg. 


Oczywiście nie objadaj się jarmużem, 
  • jedz go normalnie, 
  • włącz do swojej diety, 
  • ale bez przesady, 
  • jedz go jak każde warzywo kapustne
  • 2 razy w tygodniu zupełnie wystarczy

 



Posiałam, spikowałam i urosły. 

A urosły pięknie, aż się sama sobie nie mogę nadziwić.


Jarmuż nie jest łatwą rośliną do uprawy, bo wszystko usiłuje go pożreć.

Od małej roślinki po dorosłą, zawsze jakiś degustator chce go zjeść, taki jest smaczny.


Niestety podczas produkcji  wielkotowarowej jarmuż dla ochrony jest czymś pryskany...

Jak to zrobić w sposób naturalny, bez chemii, to już cud natury :-)

Mnie się udało, bez pryskania i stosowania chemii.


Oczywiście nasiało mi się za dużo, więc nadwyżki sprzedam, a koty dostaną swoją ulubioną karmę.

Im będą większe sadzonki tym będą droższe, bo upilnować jarmuż przed owadami, robaczkami  nie jest łatwo.









Sadzonki mają już po 6 liści i nadają się do posadzenia na ogródku, działce albo na balkonie. 



Pisz do mnie na priv na messengerze.



21 komentarzy:

  1. Jarmuż na pewno ma pozytywne właściwości.

    OdpowiedzUsuń
  2. pozytywne właściwości to on ma

    OdpowiedzUsuń
  3. Sadzonki jarmużu beż wątpienia są bardzo pożyteczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może skuszę się na ich posadzenie na działce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jarmuż jest mało docenianym zielskiem, a szkoda bo jest bardzo zdrowy

    OdpowiedzUsuń
  6. NIe wiedzialam o tych wlasciwosciach tej rosliny, dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. wow pojęcia nie miałam, że tak niepozorna roślinka ma takie pozytywne właściwości :) Dziękuję za uświadomienie

    OdpowiedzUsuń
  8. Paulina Kwiatkowska30 czerwca, 2022

    Nie można też przesadzać w drugą stronę i jeść jarmuż w nieograniczonej ilości.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiem, że jarmuż jest zdrowy, ale co z tego, skoro zupełnie mi nie smakuje? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe sadzonki - kupiłem w tym roku sporo tego typu sadzonek .

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja sis uwielbiam jarmuż, ja nadal jestem przed jego wprowadzeniem do menu.

    OdpowiedzUsuń
  12. W tym roku nie posadziłam, ale mam spore poletko u babci :D Uwielbiam jarmuż

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam gdzie, bo bym też z chęcią posadziła. Bardzo lubię jarmuż

      Usuń
    2. No niestety ogród ma ograniczoną wielkość.

      Usuń
  13. Brawo Ty! Ja tam nie mam ręki do roślin, ani tych doniczkowych ani ogródkowych

    OdpowiedzUsuń
  14. oj tak, warto dbać o wzrok, zwłaszcza że intensywnie z niego korzystamy. Z jarmużu można nawet czipsy robić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tych sadzonek wyrosną pyszne jarmużowe krzaki! Uwielbiam jarmuż i trzymam kciuki za Twoją uprawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też go uwielbiam :) Oby plony były udane, też trzymam kciuki :)

      Usuń
  16. Jak mało wiemy o zdrowotnych właściwościach roślin, przeciętna osoba zna zaledwie kilkanaście, zatem cieszy coraz większy ukłon w stronę ziół.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zwłaszcza że w tym temacie raczej idziemy na łatwiznę i korzystamy z tego co oferują sklepowe półki

      Usuń
  17. Miałam swoją historię z jarmużem, ale jakoś nie mogę się przekonać...😉

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...