20/06/22

Dzika surówka

 

Czasami wychodzi mi więcej tej surówki, czasami mniej. Dowolność  całkowita. 

W smaku neutralna jak to zieleń, natomiast jest samym zdrowiem.

Możesz ją doprawić po swojemu lub dodać do twarożku, pomidora, ogórka lub innej surówki.

Jem ją 2-3 razy dziennie, a czasami 4 razy, zależy od chęci i humoru. 

Dodaję też do wszystkiego czego się da. Dzisiaj była jajecznica z lebiodą, smak jakby była ze szpinakiem.


W zależności od tego co mi w rękę wejdzie 

  1. z ogródka 
  2. i jest dzikie, 
  3. czyli samo rośnie 
  4. i jest ziołem
  5. albo sama posadziłam.


Co jest na talerzu?

  1. 2 liście mniszka lekarskiego
  2. gałązka pietruszki
  3. 2 lubczyki
  4. 1 mięta
  5. 1 babka zwykła




Co jeszcze dodaję?

Lebioda
Rukiew wodna
Babka lancetowata
Liść czarnej porzeczki
Bluszczyk kurdybanek

Koper
Chrzan
Młode marchewki razem z liśćmi, te które przerywamy i wyrzucamy, nie wiem dlaczego.
Młode rzodkiewki razem z liśćmi.


Zawsze skład jest różny, dorzucam do wszystkiego, a czasami jem ot tak, jak każdą surówkę.

To jest jedna porcja, ale zjadam więcej, a czasami nie zjem, bo nie zdążę, bo nadmiar obowiązków i też się świat nie zawali.😀





Smacznego zielonego! 😀





24 komentarze:

  1. U mnie surówka tylko raz dziennie, ale być może taka zieleniasta zyskałyby w moim smaku większego uznania. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno taka zielona surówka jest niezwykle smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że taka surówka na pewno znajdzie swoich odbiorców.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, istna bomba witaminowa :) Lubię takie zdrowotne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zielone surówki lubię najbardziej, są bardzo zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma to jak domowe surowki : )

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiego połączenia nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł na taką sałatkę. Dodałabym do niej jakiegoś ogórka albo truskawkę i by było mniam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zielone surówki lubię, więc pewnie ta też przypadłaby do gustu moim kubkom smakowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno tak właśnie by się stało, więc warto spróbować.

      Usuń
  10. Na pewno na początku warto zrobić odrobinę i zobaczyć czy smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Również bardzo lubię takie dodatki np do śniadania albo kolacji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Samo zdrowie. Daleko szukamy, a tak naprawdę witaminy i inne ważne składniki są wokół nas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I coraz więcej osób to dostrzega, pamiętam jak moja babcia korzystała z różnorakich świeżych ziół.

      Usuń
  13. Cieszy mnie zwrot w stronę wzbogaconej świeżymi ziołami kuchnię. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo zdrowa ta surówka :) I jaka smaczna, zwłaszcza z serkiem twarogowym :)

    OdpowiedzUsuń
  15. gotowanie z tego co na polu mnie kusi

    OdpowiedzUsuń
  16. Szarpałabym jak Reksio szynkę! A do zieleniny dodaję zawsze jakieś białko, sosik i pomidorki. Kurdybanek - ubóstwiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Taka salatka to genialny pomysł, jestem za :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Taka wersja surówki to samo zdrowie. Ważne jest aby listki zbierane były z ogródka niezanieczyszczonego, z dala od autostrad. Te na pewno są wiadomego pochodzenia. Super, że podzieliłaś się przepisem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Samo zdrowie, choć mam wątpliwości co do smaku takiej surówki.

    OdpowiedzUsuń
  20. o poszę jak to można skorzystać i wzbogacić organizm:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...