04/07/22

Jarmuż i grad

 

Pogoda w tym roku jest nierówna.

Upał spowodował niesamowite burze u nas, których okropnie nie lubię...


Pioruny, błyski, wiatr bardzo mocny, to nie dla mnie...o nie...


W pewnej chwili zaczęło sypać ostro gradem, krótko.

Pomyślałam, że to koniec moich sadzonek.


To jest zielona odmiana jarmuża


Ze zdziwieniem stwierdziłam, że przeżyły w miarę możliwie.

Na niektórych liściach widać, że grad je rozciął.

Część jest jakby ktoś przeżuł i wypluł.

Częściowo uratowały się...


Ech życie ogrodniczki....

Na szczęście stały pod murem, bo by chyba nic z nich nie było.




Nie każdy lubi jarmuż, bo nie wie jak go jeść, aby było smacznie.

Ale posadź i sprawdź, jak będzie Ci smakował.

Można z niego zrobić wiele potraw.



Pamiętaj, że:

  1. jarmuż je się jesienią i zimą, bo łatwo znosi temperatury do -15st.C
  2. im chłodniej tym bardziej jarmuż robi się  słodki i smaczniejszy :-)
  3. to jest rodzaj kapusty.



Pisz do mnie na priv na messengerze.


Mam dwie odmiany fioletową wysoką i zieloną wysoką.

Obie dają wysoki plon.

Chętnie odstąpię nadwyżki.




20 komentarzy:

  1. Na mnie niestety jarmuż bardzo źle działa. Wzdęcia i bóle brzucha. Ale uwielbiam chipsy jarmużowe!

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas pogoda momentami jest też bardzo niepewna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miejmy nadzieję, że Twój jarmuż dotrwa do końca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się to, że im jest chłodniej, tym jest smaczniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Recenzje Kiti04 lipca, 2022

    Mam wrażenie, że przez cały czas jest to za mało doceniane warzywo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiada mi to, że jarmuż pomaga na wzrok.

    OdpowiedzUsuń
  7. Roślinka pokazała swoją moc. ;-) Fajne, że grad jej nie zniszczył.

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat jarmużu nie lubię, ale wiem, że ma wielkie grono zwolenników.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uprawa warzyw we własnym ogrodzie to spore wyzwanie. Wiem coś o tym. Ja wciąż walczę ze ślimakami, które często niszczą moje sadzonki. Już nie pomagają naturalne sposoby. Muszę stosować chemiczne środki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak to juz jest, że ogrodniczka musi zawsze patrzeć w niebo i reagować adekwatnie do pogody :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pogoda nas ostatnio zaskakuje, a jarmuż kocha moja sis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, pogoda jest bardzo zaskakująca.

      Usuń
  12. Świetnie, że jarmuż nie dał się gradowi. Trzymam kciuki za owocne plony

    OdpowiedzUsuń
  13. Wędrówki po kuchni05 lipca, 2022

    Pogoda w Polsce podobno zaskakuje. Dobrze, że sadzonki przeżyły

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest w tym wszystkim najważniejsze.

      Usuń
  14. Jeszcze nie próbowałam jarmużu, a chętnie bym sprawdziła, jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie jadłam jarmużu, mimo że lubię różne warzywa i jestem otwarta na nowe smaki

    OdpowiedzUsuń
  16. Wędrówki po kuchni24 września, 2022

    Jarmuż bardzo lubię, choć odnoszę wrażenie, że jest to mało doceniane warzywo w naszym kraju

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyznam, ze zazdroszcze Ci ogrodu : tyle mozliwosci i tyle przyjemnosci!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przykro mi z powodu gradu, na szczescie nie zdaza sie czesto :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...