27/06/17

3. Z życia pszczół : Jak wiruje się miód...



Jak pisałam wczoraj do miodku daleka droga ;-)

Jak już wczoraj tutaj kliknij przygotowaliśmy ramki, to składaliśmy je  do wirówki.



Wirówka do miodu


Oczyszczone ramki wkładamy do wirówki




Włączamy i wirujemy



A tutaj dołem cieknie złoto czyli odwirowany miód
przez sito do wiader




Następnie jest przelewany przez sito do specjalnych wiader z kranikiem




A potem jest rozlewany do słoików.

A ponieważ to ja rozlewałam, to jak zwykle nie ma zdjęcia...
Jakby ktoś mnie pytał, to mam , mam księżniczkę zdrowia :-)
Miód wyszedł pyyyycha...
Oczywiście dostałam w prezencie do domu parę słoików ...

Wróciłam do domu tak pachnąca miodem jak najlepszymi perfumami.
Pachniało wszystko , ubranie, skóra i włosy.
Wirowanie trwało 12 godzin, a więc było dużo czasu by nasiąknąć zapachem miodu...

Wyobraźcie sobie jaka pachnąca weszłam do sypialni ;-)
Nic tylko zjeść :-)))
Aż szkoda ,że już nie pachnę :-(

Słodkiego , miłego życia życzę wam wszystkim ! :-)



Tak wygląda wirowanie miodu




26 komentarzy:

  1. Szczesciara! Chetnie bym sama powirowala. I popachniala. :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli byłaś jak miodowe ciasteczko :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ bym takiego miodku sobie pojadła.
    Pyszności!
    Super, chciałabym taki proces widzieć na żywo.
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyobrażam sobie jaka byłaś słodka i pachnąca. Pewnie wszystkie trzmiele do Ciebie ciągnęły;)
    Taką wirówką praca wre, nie to co tą starą którą pamiętam.
    Miłego dnia Krysiu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-)))
      Tak, ta wirówka bardzo im ułatwiła pracę...
      Miłego dnia ANIU !

      Usuń
  5. Ale Ci dobrze ;-)
    Ja uwielbiam miodek

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno u Ciebie nie byłam, a tu lato słodkie, pachnące i pracowite.
    Serdeczności ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miodek, to taki symbol wiejskiej sielanki i spokoju, co kocham! ♥ Pozdrawiam i zapraszam do swojego kącika! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miodek to cudowna sprawa :-)
      Pozdrawiam , zajrzę :-)

      Usuń
  8. Co tam się musiało dziać w tej sypialni? hihihihi

    OdpowiedzUsuń
  9. Pojęcia nie miałam, że to tak wygląda...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham miód! To jest jeden z powodów, dla których nie mogłabym zostać weganką! :D Miód i jogurt mogłabym jeść i jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczęściara, zazdroszczę wrażeń i zapachu!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny artykuł! Miód to wspaniały dar natury - naturalny lek i suplement diety. Wszyscy powinni spożywać miody, najlepiej na czczo. Łyżeczkę miodu zanurzamy w szklance letniej wody wieczorem, a rano mieszamy i pijemy. Samo zdrowie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...