17/11/18

Czarny kot




Dostałam do przeczytania książkę Tajemniczy czarny kot – legendy i przesądy napisaną przez  Nathalie Semenuik wydaną przez ALMA PRESS z bardzo piękną, elegancką okładką, książka , która  świetnie nadaje się na prezent.
Książka w środku  zawiera również przepiękne zdjęcia i grafikę, jest tego bardzo dużo …
Nastawiłam się , że będzie to beletrystyka lub opowiadania, ale to było zupełnie co innego.
Książka jest o  czarnym kocie, rys historyczny, jak był traktowany przez człowieka przez stulecia aż do czasów najnowszych.
Oprócz tego jest część  o legendach i przesądach.




Jeżeli chcesz wiedzieć jak ludzie traktowali czarnego kota, przeczytaj tę książkę.
Świetnie nadaje się jako pomoc naukowa do pisania wypracowań czy nawet pracy licencjackiej czy magisterskiej jako spis tego, co człowiek potrafi wymyśleć,
by znęcać się nad bezbronnym zwierzęciem.
Czytałam tę książkę z mieszanymi uczuciami, 
ale następnie autorka przeszła do legend, przesądów 
i to już czytało się inaczej :-)




Polecam do przeczytania każdemu jako lekturę obowiązkową , 
bo jest w niej wszystko o dziejach czarnego kota prze wieki.
Jest świetna.
W skali 10/ 10 dałabym jej pełne 10.




Cytat z książki :


Kot z legendy
Czarny kot zalicza się do zwierząt,
Które były inspiracją licznych legend
I niesamowitych opowieści, krażących
Po wszystkich krajach i wszelakich
Cywilizacjach. O czarnym kocie powstało
Tyle opowieści, że sami siebie pytamy,
Czy to człowiek ma tak bujną wyobraźnię,
Czy tez czarny kot rzeczywiście ma
 Nadprzyrodzone moce…
Krótko mówiąc, jego historia obfituje
Wręcz w legendy. Legendy, które trwają
I które, w niezmienionym ksztalcie,
Płyną przez wieki.



Polecam książkę  Tajemniczy czarny kot – legendy i przesądy autorka Nathalie Semenuik wydana przez ALMA PRESS , piękna okładka, niesamowita grafika i zdjęcia czarnego kota, książka wydana elegancko , świetna na prezent...






#############################################################



Zapraszam do nowej grupyPromujemy Fanpage, Instagram i Blogi ...


A kto jeszcze nie zna  grupy Promujemy Blogi  , to też zapraszam :-)




107 komentarzy:

  1. cóż za niesamowita lektura! jestem pod wrażeniem, nie słyszałam wcześniej o niej :) ale chyba przyjrzę się jej bliżej, super ciekawostka! pozwól, że zaobserwuję, pozdrawiam gorąco :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, Krysiu, świetna na prezent dla kociarzy i nie tylko :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę jaka ciekawa lektura dla miłośników kotów

    OdpowiedzUsuń
  4. Czarny kot przebiega drogę 😁 musi być super

    OdpowiedzUsuń
  5. Czarny kot kojarzy mi się upiornie wrecz horrow. Hihi. Napewno koci fan powinieneś ją przeczytać
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Kot to zwierze jak każde inne, a ludzie wymyślają niestworzone rzeczy i wmawiają innym swoje wymysły

    OdpowiedzUsuń
  7. Już gdzies o niej słyszałam, ale tematyka spoza kręgu moich zainteresowań, choć mam w domu dwa czarne koty ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. człowiek faktycznie ma bujną wyobrażnie z tymi wszystkimi przesadami ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasem fajnie przeczytać coś o takich przesądach... zabobonach

    OdpowiedzUsuń
  10. Krysiu, gdzieś mi się już ten tytuł z recenzjami pojawił na tzw. kocich blogach.
    Chętnie sięgnę po tą książkę jeśli ją gdzieś spotkam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapowiada się ciekawa lektura. Uwielbiam czarne kokty. Wychowałam się z trzema takimi i je uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla kociarzy to idealny prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę Krysiu że znalazłaś książkę dla siebie. Przesądna nie jestem, ale mimo wszystko gdy czarny kot przebiegnie mi drogę czuję niepokój. Może dlatego że ja z tej połowy ludzkości co woli pieski;)
    Pozdrawiam Krysiu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Doskonała recenzja. I choć sama nie mam kota z przyjemnością poznam historię czarnego kota i legendy, które się z nim wiążą. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie ! Pewnie opisuje historię związane z przewodami. Ciekawe dlaczego tyle jest związanych z kotami właśnie

    OdpowiedzUsuń
  16. Idealna pozycja dla kociarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę że nie tylko kociarze książkę przeczytają

    OdpowiedzUsuń
  18. To fajna pozycja nie tylko dla kociarzy:) Sama miałam czarnego jak smoła kota (albo to on miał mnie, kociarze wiedzą o co chodzi;)
    Po książkę chętnie sięgnę, bo interesuje mnie historia tych czarnych stworzeń.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe... Choć za kotami jakoś szczególnie nie przepadam, ciekawią mnie mechanizmy jakie kierują człowiekiem, który nadaje znaczenie różnym, wydawać by się mogło nieistotnym sprawom :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję. Dzięki tobie mam z głowy prezent dla żony.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zjawisko kulturowe, więc warto przeczytać. Bez względu czy jest się kociarzem, czy nie🙂

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawa tematyka, chociaż brakuje mi już miejsca na liście lektur, więc tymczasowo muszę sobie odpuścić.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo interesująca propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  24. To musi być ciekawa książka :) Co prawda żaden z moich kotów nie jest czarny, ale i tak myślę, że z chęcią bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetna ciekawostka, nie słyszałam o tym tytule ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeszcze tej książki nie czytałam, ale uwielbiam koty, więc zapisuję sobie ją na swojej liście do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zarys historyczny czarnego kota, to wręcz... biały kruk wśród książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam koty, więc idealna dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja kotów akurat nie lubię, ale już wiem, że podaruję taką książkę, przyjaciółce, która ma właśnie czarną kotkę, na pewno się ucieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Idealna książka dla miłośników kotów :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ludzie potrafia byc niewiarygodnie okrutni. Juz sobie wyobrazam jakie sceny tak moga byc opisane

    OdpowiedzUsuń
  32. W średniowieczu pewnie za taki zbiór autor trafiłby na stos. Cieszmy się, że żyjemy pod panowaniem partii, w której kot cieszy się szczególnym uznaniem. Bo kto podskoczy pluszakowi prezesa.
    Pamiętacie białego kotka na kolanach tajemniczego złego bosa z serii filmów o Bondzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to w czasach faraonów książka byłaby biblią ;) gdyby oczywiście znano druk!

      Usuń
    2. wcale się nie cieszymy :P

      Usuń
  33. Szata graficzna cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  34. O, coś dla mnie :) Przez większość swojego życia miałam czarne koty, ciekawa jestem co o nim piszą specjaliści :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajna lektura dla wszystkich kociarzy i nie tylko! Sama bym poczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie przepadam za kotami, ale okładka mi się podoba. Sam środek też wydaje się przyjemny ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Przeszłości nie możemy zmienic ale tewrazniejszość i przyszłoaść tak zarówno kotów czarnych i nieczarnych, które nadal są bestialsko traktowane w XXI wieku.

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie mam w zwyczaju sięgać po tego typu książki, ale ta zapowiada się bardzo ciekawie :) Lubię zagłębiać się w ciekawostki i przesądy, ale źródłem mojej dotychczasowej wiedzy jest tylko internet ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. tematyka bardzo trafiona :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Interesująca książka szczególnie dla posiadaczy kociaków.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  41. super, chętnie kupię dla przyjaciółki, która ma czarnego, cudownego kocurka:D

    OdpowiedzUsuń
  42. Książka całkiem inna i na pewno bardzo ciekawa. Lubię takie lektury a już na pewno takie, które pomogą przy pisaniu prac. Okładka tajemnicza ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. a o kocie w Egipcie jest? I bogini ... (chyba) Basted?

    OdpowiedzUsuń
  44. Nie wiem czy jestem w stanie przeczytać o tym jak ktoś się znęca nad zwierzętami...

    OdpowiedzUsuń
  45. Podrzuce szwagierce, ona jest taka kociara, ze to cos dla niej :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Jesli chce się wiedzieć więcej o kotach to warto sięgnąć po taką publikacje i poczytać w jesienne wieczory najlepiej z milusinkim na kolanach.

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam czytać wszystko co jest związane z kotami, więc z pewnością ta pozycja książkowa by mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  48. Sympatyczne spotkanie z niezwykle bogatą czarną kocią naturą. Interesująca, refleksyjna, nieco zabawna, niewielkich rozmiarów książka, do przyjemnego czytania w wolnej chwili, w domu czy w podróży. :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Nawet nie słyszałam o takiej książce. Myślę, że sama sobie sprawię taki prezent przedświąteczny :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Rzeczywiście okładka robi wrażenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Wbrew pozorom wygląda na całkiem intrygującą lekturę

    OdpowiedzUsuń
  52. Piękna okładka, książka wygląda jak prawdziwa księga. Wokół czarnego kota powstało wile legend i przesądów, temat na pewno godny zgłębienia :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Nie jestem przesądna, nie wierzę w żadne gusła i zabobony - ale taka lektura może być niezłą rozrywką ;)

    OdpowiedzUsuń
  54. Wow! Muszę tę książkę mieć!

    OdpowiedzUsuń
  55. Recenzja zachęca do przeczytania książki. Muszę ją koniecznie zdobyć :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Masz rację! Ta okładka naprawdę jest piękna i elegancka <3

    OdpowiedzUsuń
  57. Legenda o czarnym kocie w Polsce funkcjonuje do dzis - czarny kot na drodze - nie jedz dalej 🤣🤣🤣 totalne szaleństwo
    Ale swoją droga czarne koty są przepiękne 😮

    OdpowiedzUsuń
  58. wyglada fajnie. chyba tez po nia siegne

    OdpowiedzUsuń
  59. Kocham i Uwielbima wszystkie Koty i wszystkie, nie tylko czarne mają moc. Czuję, że to lektora dla mnie ❤️ chętniej sama zrobię sobie prezent ❤️ Dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  60. muszę przeczytać tą książkę, sama mam dwa czarne koty :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Myśle że książka znajdzie swoich zwolenników, wydaje się ciekawa !;)

    OdpowiedzUsuń
  62. Okładka zachęca zawartość intryguje

    OdpowiedzUsuń
  63. Akurat mam w domu czarnego kota! Coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  64. Uwielbiam koty :-) akurat mam rudzielca ;-)

    OdpowiedzUsuń
  65. Pozycja dla mojej sis, ona lubi te klimaty:)

    OdpowiedzUsuń
  66. Tematyka przesądów czy legend zawsze mnie intrygowała. Już sama okładka mnie przekonuje - piękna i elegancka, z pewnością skrywa niebanalną treść.

    OdpowiedzUsuń
  67. Bardzo interesująca pozycja dla miłośników kotów. Prześliczna okładka

    OdpowiedzUsuń
  68. Na pewno idealna dla miłośników kotów :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Przesądy potrafią być przerażające, ale sama chętnie dowiedziałabym skąd właściwe wziął się fenomen czarnego kota :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Ciekawa książka-mam dwie miłośniczki kotów-dla zagłębienia wiedzy o nich ciekawa propozycja

    OdpowiedzUsuń
  71. Książka zachęca, choć przesądy potrafią czasem wywołać lęk. A okładka bardzo fajnie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie rozumiałam jak można wierzyć w przesądy.

      Usuń
  72. Świetny pomysł na prezent, a potem na pożyczkę od obdarowanego. Sama bym chętnie przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Jako właścicielka czarnego kota po prostu muszę przeczytać tę książkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  74. moja przyjaciółka, jako właścicielka czarnego, uroczego kocia, byłaby nią zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  75. Pewnie pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika kotów ;)

    OdpowiedzUsuń
  76. Ja mam czarnego kota, więc jak znalazł! :)

    OdpowiedzUsuń
  77. Bardzo ciekawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  78. Ciekawa książka i piękna szata graficzna :)

    OdpowiedzUsuń
  79. Trochę mrocznie i bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  80. Z wielką ochotą zapoznam się z tą książką. Wygląda intrygująco, no i koteczki... <3

    OdpowiedzUsuń
  81. Ale lektura, zupełnie zaskoczyłaś mnie tym iż taka książka istnieje. Z chęcią bym po nią sięgnęła

    OdpowiedzUsuń
  82. To byłaby interesująca lektura.

    OdpowiedzUsuń
  83. W sam raz dla posiadaczy kotów. Wygląda na raka z mrocznym historiami

    OdpowiedzUsuń
  84. Nasz czarny kotuś z działki gdzieś się zapodział, mam nadzieję, że ktoś zabrał go do domu i kotuś ma się dobrze.
    Niestety, ludzie wierzą w różnorodne przesądy, co jest głupotą.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  85. Muszę chyba się w nią uzbroić ;)

    Krysiu a co to się znowu stało, że jesteś tam gdzie jesteś?!?

    OdpowiedzUsuń
  86. Kociarzom się spodoba na pewno

    OdpowiedzUsuń
  87. coś dla kociarzy

    OdpowiedzUsuń
  88. Mam coraz większą ochotę na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  89. Czarny kot nie ma łatwego życia inaczej nie powstała by ta książka. Lubię takie książki, lubię"czarne owieczki" Inność mnie inspiruje.

    OdpowiedzUsuń
  90. Chyba bym nie dała rady przeczytać. Sama mam dwa czarne koty.

    OdpowiedzUsuń
  91. czytałam, umiliła mi długą podróż w samolocie. Polecam, nawet tym którzy wolą psy :)

    OdpowiedzUsuń
  92. zapowiada się fajna lektura. Dziękuję za polecenie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...