17/10/17

Ćwiczenia z makro w wersji z plackami


Dawno placków ziemniaczanych nie było, naszła mnie taka ochota,że szybko je zrobiłam, utarłam, oczywiście własnymi ręcyma przy pomocy maszynki do mielenia mięsa z przystawką do warzyw polskiej marki Zelmer, trochę lat mi służy i nie psuje się tak jak te zagraniczne wynalazki, nie będę wskazywać palcem , ale po sąsiedzku produkują i kiedyś mieli markę dobrej roboty, teraz niestety mam kilka urządzeń , które są szajsem...

Wracając do placków utarłam ziemniaczki z dodatkami, przepisu nie będę podawać , bo każdy ma swój i mój nie jest niczym nadzwyczajnym, a raczej standard  i tak sobie smażę
i myślę, co by tu jeszcze zrobić, bo wykonywanie jednej czynności na raz to dla mnie to stanowczo za mało .
I taka myśl mnie naszła ,że znowu a może makro ???
Przy smażeniu zawsze jest czas na myślenie :-)))

Jak umieszczę te zdjęcia placuszków na blogu
będzie kultura , porada, kulinaria  i wpis w jednym :-)))

I tak powstały te apetyczne zdjęcia placuszków.  Zjadłam je z cukrem i śmietaną, tylko tak jem. Hm... może jednak nie tylko tak , jeszcze jako placek po węgiersku..






I weź zgadnij dlaczego czasami zdjęcia smartfonem zamiast poziome są pionowe ??
Staram się robić tak samo jak te zdjęcia powyżej, a jednak wyszedł pion?
Może ktoś wie dlaczego one są pionowe ??
Ja chcę poziome zdjęcia...
Może ktoś doradzi ?






Placków już dawno nie ma, proszę nie robić sobie apetytu i tak bym nie poczęstowała, bo za daleko, chyba że kurierem, ale znowuż to  za drogo by było :-)
Najlepiej radzę zrobić sobie samemu i zjeść smacznie z własnymi dodatkami.
Smacznego :-)


36 komentarzy:

  1. No to tak bardzo własnymi rękami ich nie starłaś, pomogła Ci maszynka;))
    A ja trę na tarce z dużymi oczkami. Robię często wersję "holenderską", czyli dodaję do startych ziemniaków odrobinę mąki ziemniaczanej i starty żółty ser, jajko, sól, trochę curry oraz starty żółty ser typu cheddar. Do tego surówka i mam pełnowartościowy obiad.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, spróbuję nastepnym razem taka wersję, ciekawa :-)

      Usuń
  2. Najlepiej rób zdjęcia dużo większe, niż to, co chcesz pokazać i potem po prostu kadruj odpowiednio - genialnym programikiem do podrasowania zdjęć w telefonie jest SnapSeed, polecam gorąco, jak gorące i smaczne są te placki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio jadłem placki z ziemniaków tak grubo utartych, że przypominało to stertę mini frytek połączonych trwale ze sobą... to miało jakąś regionalną nazwę, niestety zabacułem ją, ale koncepcja była zaiste ciekawa...
    p.jzns :)...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiamy placki ziemniaczane...pyycha!! Musze zrobic bo juz dawno u mnie w kuchni ich nie bylo, 👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też tak własnie naszło na placki, bo dawno nie było :-)

      Usuń
  5. Jako techniczne antytalencie ze zdjęciami nie pomogę - sama mam ten problem (i wiele innych! ;)). Ale placki wyglądają tak oblędnie, że sama dziś chyba zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcia byłby lepsze, gdyby były ciut większe. Tzn zrobione z dalszej odległości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedź, na przyszły raz tak zrobię :-)

      Usuń
  7. ja jakoś nie przepadam za plackami. No chyba że placek po cygańsku... swoją drogą to dawno nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo to niemiłe, że byś nie poczęstowała takimi pysznościami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam placki ziemniaczane. Również je ostatnio robiłam i zniknęły raz dwa.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się robi nie za często, to znikają jak zaczarowane ;-)

      Usuń
  10. Też dawno nie robiłam ,ale wolę chyba tarte na grubej tarce :-)Warto dla koloru dodać marchewki lub kurkumy...

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne placki! Uwielbiam takie domowe, pyszne dania!
    To mi się podoba. Chętnie bym rozsmakowała się w takich pysznościach, a tu proszę - już nic nie zostało? No nie ładnie! A tak skusiłaś... :D
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z chytrości sama zjadłam ;-)))
      Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  12. No i Krysiu narobiłaś mi ochoty, jutro eobię placki ziemniaczane i gotuję zupę ogórkową. Chodzą za mną już od dawna :)

    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam domowe placki, a Twoje wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. No i to tak klapa. Smaka zrobiłaś! A co?! Nie ładnie, nie ładnie.
    Makro ładne. Też mi się tak dzieje czasem - od czego to zależy? Nie wiem.

    A wracając do placków to u nas do całej konsystencji dosypuje się płatki owsiane ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wypróbuję, warto troszkę zmieniać przepis :-)
      Pozdrawiam ;-)

      Usuń
  15. Ja tez dzisiaj na obiad miałam placki ziemniaczane. Też bardzo je lubimy. Robię je w 30 sek w Thermomixie. Jemy najczęściej z pikantnym sosem pomidorowym. Dzisiaj jedliśmy z Ajvarem. Mam na zimę spory zapas.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thermomix to jest bardzo fajna sprawa :-)
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  16. Smaczny post. Zasiadłabym z Tobą:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam placki ziemniaczane, ale na słodko jeszcze ich nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...